Muziekkorps

Op 9 oktober 1905 is het muziekkorps van Oldemarkter Fanfare opgericht.

Het fanfare-orkest telt ongeveer 30 leden en de bezetting bestaat uit trompetten, bugels, hoorns, saxofoons, baritons, trombones en bassen en niet te vergeten een slagwerksectie.
Het repertoire is zeer gevarieerd: marsen, licht klassiek, pop, musical- en filmmuziek, kortom voor elk wat wils.

De dirigent van het muziekkorps is Sipko Feikens, hij verzorgt ook de opleiding van nieuwe leden.

Een instrument wordt door de vereniging beschikbaar gesteld.

De opleiding van nieuwe leden is op dinsdagmiddag, - avond vanaf 16.00 uur.
Voor kinderen is de leeftijd van 7 à 8 jaar de meest geschikte leeftijd om met de opleiding te beginnen.

De repetitie van het fanfare-orkest is op dinsdagavond van 19.30 tot 21.30 uur in Zalencentrum "Dalzicht", Frieseweg 39, Oldemarkt.

Kom geheel vrijblijvend eens kijken op een repetitieavond om te luisteren naar de muziek die wordt gespeeld, kennis te maken met de dirigent en muzikanten en eventueel instrumenten te proberen.